Stoppen met roken: 3 praktische tips

Stoppen met roken: 3 praktische tips

Wil jij stoppen met roken en lukt het je steeds maar niet? Stoppen met roken is voor vrijwel iedereen moeilijk, omdat roken een echte verslaving is. Niet alleen lichamelijk, maar ook – en voornamelijk – geestelijk. Met deze tips wordt het in ieder geval makkelijker.

  1. Verwijder alle rookwaar uit je huis en auto
e sigaret

Je wilt niet continu herinnerd worden aan het roken, want dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Gooi daarom zodra je stopt al je sigaretten, tabak of shag weg. Verwijder daarnaast ook andere rookwaar uit je huis en auto, zoals asbakken en aanstekers.

  1. Zoek afleiding als je trek hebt in een sigaret

Wist je dat de trek in een sigaret maar vijf minuten duurt? Het zou toch stom zijn als je die vijf minuten niet even zou kunnen doorstaan. Als je gaat wachten tot de vijf minuten voorbij zijn, kan dit voor je gevoel heel lang duren. Het is daarom beter om afleiding te zoeken. Ga bijvoorbeeld een rondje lopen, doe een korte yogasessie of bel een vriend(in).

e sigaret
  1. Gebruik een e sigaret

Er zijn niet voor niets diverse hulpmiddelen om te stoppen met roken op de markt gebracht. De e-sigaret is er een van en kan je helpen met stoppen. Je kunt hiermee langzaam afkicken door te kiezen voor e-liquids met een steeds lager nicotinegehalte.

Reageren is niet mogelijk.